רועי כהן – דמות המשפטן בחינוך המשפטי: תהליך למידה משפטי-ליברלי וכישורים מקצועיים
דגש מרכזי בחינוך המשפטי מושם על הקניית "ידע משפטי". לעיסוק הרב בהקניית ידע משפטי ביטויים שונים. יש הייררכיה בין קורסים "עיוניים" ל"מעשיים". הקורסים ה"עיוניים" הם מבצרו של נדבך הידע המשפטי בהשכלה המשפטית. הם עוסקים בהיכרות עם סוגיות, עם תאוריות ועם דוקטרינות מרכזיות, אשר ידיעתן נתפסת הכרחית. עקב כך, מה שמעסיק את הסטודנטים הוא בעיקר "לדעת" משפט; אך הם פחות עסוקים ברכישת דרכי חשיבה חיוניות למשפטן וברכישת כישורים מקצועיים הדרושים לו. בשני אלה אתמקד בחיבור זה.
את הדגש שמושם על עצם הקניית הידע אבקש להחליף בהתמקדות בתהליך הלמידה. אטען כי הדגשת תהליך הלמידה תסייע בפיתוח מיומנויות חשיבה משפטית עצמאית, ביקורתית ומופשטת, נוסף על קניית ידע בתוכן המשפטי הנלמד. בנוסף, אטען כי החדרת כישורים מקצועיים לקורסים ה"עיוניים", לא רק תסייע בהטמעת הידע המשפטי, אלא גם תקנה לסטודנטים מיומנויות בשימוש אפקטיבי בידע המשפטי, כמצופה ממשפטן. אבקש לטעון כי חינוך משפטי ראוי אינו רואה בידע המשפטי יעד בלעדי בהשכלה המשפטית, אלא פלטפורמה להקניית מיומנויות חשיבה וכישורים מקצועיים חיוניים למשפטן.