אורית קמיר – חינוך משפטי שתכליתו פיתוח כבוד מחיה מקצועי אישי: הזמנה לטיול בארץ הפלאות
מאמר זה מתמקד בהיבט אחד של החינוך המשפטי: פיתוח של כבוד המחיה המקצועי האישי של תלמידי המשפטים, כלומר כיצד יכולה המרצה למשפטים לסייע לתלמידיה לעבור תהליך עומק של צמיחה, התפתחות, התחברות ליכולות ולחזקות האישיות שלהם, מיצוי פוטנציאל אישי ובניית ביטחון עצמי המושתת על היכרות עצמית מושכלת.
המאמר מציג מגוון של דרכים מעשיות כיצד להנחיל לתלמידי משפטים את ההבנה והאמונה שטקסט משפטי מכיל טיעון שיש בכוחם לחלצו ולהתמודד עמו; שהם מסוגלים לקרוא טקסט משפטי גם ללא הנחיות מפורטות ומגמתיות; שהם מסוגלים ליהנות ולהתעשר מקריאתו של טקסט משפטי קנוני; שרצוי ואפשר להתנסח באופן רהוט; שבעזרת סדרת שאלות ("סוקרטיות") הם יכולים להתמודד עם אתגרים מעוררי חשש; שריבוא פרטים מקצועיים מתחברים לתמונה בעלת היגיון מערכתי; שלימודי המשפטים יכולים להיות קשורים באופן עמוק בחייהם האישיים. המאמר מדגיש את הקשר בין חינוך משפטי לכבוד מחיה מקצועי ואישי ובין לימודי "משפט ותרבות". פרק ד' מדגים הוראה של שיר, של סרט ושל מחזה, שכולם קשורים בעולם המשפט והוראתם עשויה לתרום להתפתחות הסטודנטים. עוד מציע המאמר ביקורת של הוראת המשפטים כפי שהיא מקובלת היום בישראל.